Posuzování případů, kdy jde o sebevyloučení a problémové hraní, pro nás bylo vždy problematické, protože každý případ je trochu jiný. Abychom nakreslili nějakou linii, která by nám umožnila být při řešení reklamací konzistentní, museli jsme nastavit nějaká obecná pravidla.
Říkáte, že „sebevyloučení samo o sobě znamená problémy s hazardem". Někteří specialisté na závislosti by tvrdili, že v podstatě každý hráč kasina má problém s hazardem, takže by podle nich měly být všechny účty uzavřeny a hazard zakázán. Před časem jsme provedli výzkum ohledně sebevyloučení mezi hráči a také jsme si uvědomili, že existují obrovské rozdíly v tom, jak hráči chápou funkci sebevyloučení. Pak jsme se museli podívat na to, co je obchodní standard a postupy zodpovědného hraní.
Obecně řečeno, když se chcete sebevyloučit, automaticky to neznamená, že máte problém s hazardem. Někteří hráči se chtějí vyloučit, aby ochránili své výhry. Jen aby se ujistili, že nezruší svůj čekající výběr a nepřijdou o výhru. Někteří hráči tak využívají funkci sebevyloučení.
Když se na to podívám z pohledu kasina, dokážu pochopit, co udělali. Měli VIP hráče, který chtěl opustit kasino. Ne proto, že by byl závislý na hazardu, ale jednoduše proto, že se mu nelíbí jejich kasino, možná hodně prohrál, má pocit, že nic nevyhrál. Strategie je tedy celkem jednoduchá – zkusme dát hráči něco zdarma, aby neodešel.
Pamatuji si, že když jsem pracoval v kasinu, pokyny týkající se zodpovědného hraní byly extrémně jednoduché. Kdykoli hráč zmíní „závislost na hazardu", „problémy s hazardem", „prohrané peníze a nyní nemůže platit nájem", „sebevražedné myšlenky" atd., účet definitivně zrušte a hráče o tom informujte.
Kdykoli chce hráč zavřít účet, protože není spokojený, podívejte se na účet. Pokud je to pro nás dobrý hráč, který opravdu nedostával mnoho bonusů a měl prostě smůlu na hry, můžete nabídnout bonus nebo požádat staršího agenta o přidání bonusu. Kdykoli se jedná o VIP hráče, okamžitě kontaktujte VIP manažera. A je to.
Judging the cases when it comes to self-exclusion and problem gambling has always been problematic for us, since every case is a bit different. In order to draw some line that would allow us to be consistent during the complaint solving process, we had to set up some general rules.
You say that "self-exclusion in itself implies gambling problems". Some specialists for addictions would claim that basically every casino player has a gambling problem, thus all accounts should be closed and gambling banned according to them. We did a research regarding self-exclusion among players some time ago and we also realised that there are huge differences in how players understand the self-exclusion feature. Then we had to look at what's the business standard and responsible gambling procedures.
Generally speaking, when you want to self-exclude, it automatically doesn't mean you have a gambling problem. Some players want to self-exclude in order to protect their winnings. Just to make sure they don't cancel their pending withdrawal and lose the winnings. That's how some players use the self-exclusion feature.
When I look at it from the casino's point of view, I can understand what they did. They had a VIP player who wanted leave their casino. Not because he's a gambling addict, but simply because he doesn't like their casino, maybe lost a lot, feels like he didn't win anything. So the strategy is quite simple - let's try to give the player something for free so he doesn't leave.
I remember that when I worked in a casino, the instructions regarding responsible gambling were extremely simple. Whenever a player mentions "gambling addiction", "problems with gambling", "lost money and now he can't pay for the rent", "suicidal thoughts" etc., close the account for good and inform the player about it.
Whenever the player wants to close the account because he's not satisfied, take a look at the account. If it's a good player for us who really didn't get much bonuses and was simply unlucky with games, you can offer a bonus or ask a senior agent to add the bonus. Whenever it's a VIP player, contact the VIP manager immediately. That's it.
Automaticky přeloženo: