Ruletová strategie progresivních sázek
Ruletová strategie obrácený Martingale je skvělá v mnoha ohledech. Má výbornou očekávanou hodnotu, takže pokud vám jde především o co nejvyšší efektivitu, není při hraní rulety co řešit. Nic však není dokonalé, a proto jsem se rozhodl ji trochu poupravit. Vznikla z toho strategie, které říkám strategie progresivních sázek a která by mohla některým hráčům vyhovovat víc.
Strategie obrácený Martingale funguje tak, že po každé výhře vsadíte celou vyhranou částku, dokud nedosáhnete předem stanovené cílové výhry. U strategie progresivních sázek se sázky taky po každé výhře zvyšují, ale ne tak dramaticky. Hráči nevsázejí celou výhru z předchozího kola, ale pouze její část.
Pokračujte ve čtení tohoto článku a zjistěte:
- proč tato strategie může být pro některé hráče vhodnější než strategie obrácený Martingale,
- jak funguje ve skutečném světě (ověřeno simulacemi),
- nejlepší faktory (typ sázky, základní výše sázky a koeficient násobení) maximalizující šanci na velkou výhru,
- jaká je pravděpodobnost, že pomocí této strategie proměníte 100 $ na 5 000 $.
Obsah:
Jak strategie progresivních sázek funguje
Tato strategie je trochu komplikovanější než ostatní strategie, které jsem zatím v této kategorii článků představoval, ale po chvíli ji celkem hravě zvládnou i méně zkušení hráči. Pokud se po přečtení tohoto článku pro tuto strategii rozhodnete, neměli byste mít s jejím uplatněním problém.
Pojďme se podívat na její princip. Hráči vždy začínají s předem určeným rozpočtem a pak musí stanovit tyto tři parametry:
- typ prováděných sázek,
- kolik procent z původního rozpočtu bude činit jejich základní sázka,
- procento (nebo poměr) z právě získané výhry, které vsadí v následujícím kole.
Kdykoliv hráč vyhraje, spočítá si výši následující sázky a podá ji. Kdykoliv hráč prohraje, vrátí se zpátky k základní sázce a pokračuje od začátku. Podívejte se na níže uvedený příklad, abyste získali lepší představu o tom, jak strategie progresivních sázek skutečně funguje.
Představte si hráče, který začíná s rozpočtem ve výši 100 $ a každé kolo vsází 4 $ na roh. To je jeho základní sázka. Když jednu z těchto sázek na roh vyhraje, získá od krupiéra 36 $ (včetně 4 $ z původní sázky). V následujícím kole vsadí 18 $ na roh (polovina z 36 $). Když vyhraje znovu, získá od krupiéra 162 $, v dalším kole vsadí na roh 81 $ a tak dále. Kdykoliv hráč prohraje, vrátí se zpátky k základní sázce, se kterou začínal.
Ve výše uvedeném scénáři používal hráč následující parametry:
- Typ sázky: sázka na roh
- Výše základní sázky: 4 $
- Koeficient násobení (procento z výhry vsazené v následujícím kole): 50 % (1/2)
Pokud se však hráč rozhodne používat jinou výši sázek, může hra statisticky dopadnout úplně jinak. Proto jsem použil simulace, abych ukázal, jak se očekávané výsledky liší v závislosti na třech uvedených parametrech.
Přidání cílové hodnoty
Když jsem tuto strategii vymýšlel, měl jsem původně v plánu přidat cílovou hodnotu (neboli požadovanou výhru), která by byla pro hráče uspokojivá. Po dosažení této částky by se hráč rozhodl, jestli chce přestat sázky zvyšovat, nebo přestane hrát úplně. Teď vám vysvětlím, proč jsem se nakonec rozhodl tuto metodu ve své strategii nepoužít.
Cílová hodnota (nebo také strop výše sázek) by u této strategie dávala naprostý smysl. Když hráč vyhraje několik kol po sobě, může být výše sázky vypočítaná pro následující roztočení rulety příliš velká. Cílová hodnota tento problém řeší velmi efektivně.
Na druhou stranu by cílová hodnota už tak docela náročnou strategii ještě víc zkomplikovala. Proto jsem se rozhodl cílovou hodnotu u těchto simulací nepoužívat. V porovnání s variantou bez ní bych totiž musel otestovat daleko víc možností.
Simulace strategie progresivních sázek
Hráči, kteří už některé z mých ostatních strategií četli, určitě ocení způsob, kterým moje simulace znázorňují princip fungování systémů sázení v reálném světě. Díky těmto simulacím jsem mohl otestovat u výše uvedených parametrů různé hodnoty a subjektivně zjistit nejlepší způsob použití této strategie v kasinu.
Metodika a použité proměnné
Myslím si, že byste měli být zasvěceni do způsobu provedení simulací (včetně nejlepší metody interpretace výsledků), aby vám bylo všechno naprosto jasné.
Simulace jsem vytvořil pomocí vlastního simulačního softwaru na ruletě s jednou nulou bez speciálních pravidel („La Partage" nebo „En Prison"). Šance na výhru a pravděpodobnosti jsou shodné s typickou evropskou ruletou.
Jak už jsem zmínil, existují tři parametry, které způsob použití této strategie ovlivňují. Hodnoty použité v mých simulacích jsou následující:
- Typ sázky: sloupec (12 čísel), dvě řady (6 čísel), roh (4 čísla)
- Výše základní sázky: 2, 4 nebo 8 % z počátečního rozpočtu (v mých simulacích 2, 4 nebo 8 $)
- Koeficient násobení: 1/3, 1/2 nebo 2/3
Všichni simulování hráči začali se 100 $ a podle této strategie hráli, dokud o všechno nepřišli nebo nedokončili 100 kol. Každý hráč tedy mohl odehrát maximálně 100 kol, pak se hra prostě zastavila a vyhodnotily se výsledky.
Tato struktura umožňuje 27 různých kombinací. U každé z nich jsem simuloval celkem 1 000 000 kol. Takto velký vzorek by měl být dostačující k tomu, aby byly výsledky statisticky spolehlivé, i když musím uznat, že k nějaké statistické odchylce dojít může. Výsledky simulací by i přesto měly být dostatečně spolehlivé, abyste získali slušnou představu o tom, jakým způsobem uvedené parametry ovlivňují očekávané výsledky.
Simulace sázky na sloupec
Ze tří vybraných sázek pro tyto simulace začneme tou nejméně volatilní. Sázka na sloupec pokrývá na ruletovém stole 12 jednotlivých čísel, a pokud hráč vyhraje, získá trojnásobek vsazené částky. Výsledky simulací vypadají následovně.
Zákl. sázka a koef. násobení | Procento výherců | Výhra v rozmezí 100–200 $ | Výhra v rozmezí 200–500 $ | Výhra v rozmezí 500–1 000 $ | Výhra v rozmezí 1 000–5 000 $ | Výhra vyšší než 5 000 $ | Průměrná sázka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2 $, 1/3 | 40,5 % | 40,5 % | 0,02 % | 0 | 0 | 0 | 5,4 $ |
2 $, 1/2 | 37,6 % | 35,9 % | 1,6 % | 0,03 % | 0,003 % | ~0 % | 7,06 $ |
2 $, 2/3 | 27 % | 22 % | 4,2 % | 0,56 % | 0,25 % | 0,008 % | 10,3 $ |
4 $, 1/3 | 40,5 % | 37,7 % | 2,8 % | 0 | 0 | 0 | 10,5 $ |
4 $, 1/2 | 37,1 % | 29,3 % | 7,6 % | 0,2 % | 0,02 % | ~0 % | 13,4 $ |
4 $, 2/3 | 25 % | 15 % | 8,1 % | 1,35 % | 0,6 % | 0,02 % | 17,6 $ |
8 $, 1/3 | 37,4 % | 23,8 % | 13,6 % | 0,02 % | 0 | 0 | 16,9 $ |
8 $, 1/2 | 30,3 % | 14,7 % | 14,1 % | 1,3 % | 0,12 % | ~0 % | 19,6 $ |
8 $, 2/3 | 17 % | 6,1 % | 7,6 % | 2,3 % | 1 % | 0,05 % | 23 $ |
Zákl. sázka a koef. násobení | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 30 kol | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 50 kol | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 75 kol | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 100 kol |
---|---|---|---|---|
2 $, 1/3 | 0 | 0 | 0,002 % | 0,03 % |
2 $, 1/2 | 0 | 0 | 0,007 % | 0,18 % |
2 $, 2/3 | 0 | 0 | 0,06 % | 1,7 % |
4 $, 1/3 | 0,025 % | 1,19 % | 4,75 % | 9,4 % |
4 $, 1/2 | 0,03 % | 2,5 % | 10,5 % | 19,5 % |
4 $, 2/3 | 0,12 % | 8,3 % | 27,6 % | 42,7 % |
8 $, 1/3 | 9,7 % | 23,2 % | 34,7 % | 43,1 % |
8 $, 1/2 | 15,9 % | 34,2 % | 48,2 % | 57 % |
8 $, 2/3 | 27,5 % | 53,4 % | 68,1 % | 75,6 % |
Tyto tabulky krásně ukazují, jak si strategie vede v reálném světě. Pojďme se nejprve podívat na průměrnou sázku. Čím vyšší jsou základní sázky a koeficienty násobení, tím větší sázky hráči během stovky (nebo méně) odehraných zatočení provádí. V ruletě hráči statisticky prohrají určité procento svých sázek, které odpovídá výhodě kasina (u evropské rulety je to přibližně 2,7 %). Nárůst průměrných sázek tedy dává smysl.
Pojďme se nejprve zaměřit na výši základní sázky. Jak už jsem vysvětloval, čím vyšší je základní sázka, tím vyšší je průměrná sázka. Vyšší sázky zároveň snižují procento výherců. Hráči podávající vyšší sázky mají vyšší pravděpodobnost, že vyčerpají všechny peníze, a tím pádem skončí s menším obnosem, než se kterým začali. Na druhou stranu vyšší základní sázky znamenají, že hráči mají větší šanci získat velkou výhru.
A teď se podíváme na výši každé základní sázky a její různé koeficienty násobení. Jak už bylo řečeno, 1/3 koeficient násobení u sázky na sloupec nedává příliš smysl, takže se zaměřím pouze na 1/2 a 2/3. Při porovnání těch sázek si na první pohled můžete všimnout, že vyšší koeficient násobení souvisí s vyšší průměrnou sázkou, nižší pravděpodobností výhry, ale také vyšší šancí na velkou výhru.
Nejlepší parametry pro sázení
Tato strategie nemá jednu jedinou nejlepší možnost, která by vyhovovala všem, ale při sázení na sloupec, je podle mě nejlepší používat následující parametry. Hlavní parametr, nad kterým je třeba se zamyslet, je koeficient násobení. Pokud vám jde o co nejvyšší šanci na získání velké výhry, bude pro vás lepší koeficient násobení ve výši 2/3. Pravděpodobnost výhry je v porovnání s 1/2 nižší, ale na druhou stranu máte šanci vyhrát víc než 1 000 $ nebo dokonce 5 000 $. Sice to není příliš pravděpodobné, ale pořád je to pravděpodobnější než u 1/2.
Pokud vás víc zajímá zisk a nejde vám ani tak o velkou výhru, držte se polovičního koeficientu násobení. Budete mít celkově vyšší pravděpodobnost něco vyhrát, menší riziko, že přijdete o všechno, a nižší průměrnou sázku. Nesmíte však zapomínat, že se připravujete o šanci na velkou výhru.
Co se týče výše základní sázky, 2 $ jsou celkem nudné, takže ty bych rozhodně vyloučil. Sázky po 4 nebo 8 $ jsou už zajímavější a vaše volba závisí na tom, jak moc chcete riskovat. Musíte si také uvědomit, že hráči sázející 8 $ přišli o všechno před dokončením 100 kol mnohem častěji, ale na druhou stranu měli pořád slušnou šanci vyhrát.
Simulace sázky na dvě řady
Sázka na dvě řady je v porovnání se sázkou na sloupec volatilnější. Jde o sázku na šest různých čísel ve dvou sousedních řadách ruletového stolu. Vzhledem k můžete očekávat větší výhry,ale zároveň o celý rozpočet přijde víc hráčů. Pojďme se podívat na výsledky, ať si ověříme, jestli mám pravdu.
Zákl. sázka a koef. násobení | Procento výherců | Výhra v rozmezí 100–200 $ | Výhra v rozmezí 200–500 $ | Výhra v rozmezí 500–1 000 $ | Výhra v rozmezí 1 000–5 000 $ | Výhra vyšší než 5 000 $ | Průměrná sázka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2 $, 1/3 | 38,5 % | 33,3 % | 5 % | 0,13 % | 0,02 % | ~0 % | 6,66 $ |
2 $, 1/2 | 29,3 % | 21,3 % | 7 % | 0,82 % | 0,16 % | 0,02 % | 8,6 $ |
2 $, 2/3 | 19 % | 12,3 % | 5,6 % | 0,3 % | 0,72 % | 0,14 % | 11,9 $ |
4 $, 1/3 | 35,7 % | 21,5 % | 13,4 % | 0,77 % | 0,11 % | ~0 % | 11,2 $ |
4 $, 1/2 | 24,5 % | 12,4 % | 9,15 % | 2,2 % | 0,72 % | 0,02 % | 13,2 $ |
4 $, 2/3 | 13,7 % | 6,4 % | 3,8 % | 2,8 % | 0,6 % | 0,1 % | 17,5 $ |
8 $, 1/3 | 24,5 % | 7,5 % | 13,2 % | 3,4 % | 0,46 % | 0,002 % | 14,8 $ |
8 $, 1/2 | 15 % | 3,9 % | 6,8 % | 2,9 % | 1,4 % | 0,07 % | 16,2 $ |
8 $, 2/3 | 7,5 % | 1,9 % | 2,9 % | 0,9 % | 1,5 % | 0,32 % | 19,7 $ |
Zákl. sázka a koef. násobení | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 30 kol | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 50 kol | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 75 kol | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 100 kol |
---|---|---|---|---|
2 $, 1/3 | 0 | 0 | 0,8 % | 4,2 % |
2 $, 1/2 | 0 | 0 | 2,8 % | 10,9 % |
2 $, 2/3 | 0 | 0 | 8,8 % | 29,4 % |
4 $, 1/3 | 1,2 % | 13,8 % | 29,2 % | 39,4 % |
4 $, 1/2 | 4,1 % | 25,4 % | 44,3 % | 56,7 % |
4 $, 2/3 | 4,6 % | 43,4 % | 66,5 % | 75,9 % |
8 $, 1/3 | 36,2 % | 52,8 % | 63,4 % | 69,6 % |
8 $, 1/2 | 47,8 % | 65,7 % | 75,7 % | 80,9 % |
8 $, 2/3 | 61,3 % | 80,8 % | 87,3 % | 90,3 % |
Hned na první pohled si můžete všimnout jedné věci. Průměrné sázky jsou velmi podobné těm u simulací sázek na sloupec. Průměrná sázka totiž závisí na celkové vsazené částce a typ sázky ji příliš neovlivňuje.
Základní sázky mají u každé odpovídající kombinace základní sázky a koeficientu násobení stejný podíl, takže k výši průměrné sázky přispívají nezávisle na typu sázky stejným způsobem. Výše zvýšených sázek (po výhře) mají sice u sázky na dvě řady vyšší hodnotu, ale těchto hodnot se v porovnání se sázkou na sloupec nedosáhne tak často. Tyto dva parametry se navzájem ruší a průměrná sázka se vzhledem k typu sázky také příliš nemění.
Vyšší volatility sázky na dvě řady si taky všimnete hned na první pohled. Stačí se podívat na procento hráčů, kteří přišli před dokončením 30, 50, 75 nebo 100 kol o celý rozpočet. Mnohem vyšší procento hráčů nedokončilo všech sto kol, za což prostě může vyšší volatilita související s větším rizikem. Na druhou stranu pravděpodobnost velké výhry je taky vyšší, takže si zde přijdou na své hráči, kteří se výměnou za vyšší potenciál velké výhry nebojí víc riskovat.
Nejlepší parametry pro sázení
Stejně jako u prvního příkladu, ani zde neexistuje jedna jediná nejlepší možnost, která by vyhovovala všem. Docela zajímavou možností je 4$ základní sázka a třetinový koeficient násobení. Má skoro nejvíc výherců (pouze kombinace 2 $ a 1/3 je vyšší, ale ta je zase docela nudná) a zároveň slušnou šanci na velkou výhru. Nicméně drtivá většina výherců se s vysokým ziskem nesetká.
Verze používající o trochu vyšší koeficient násobení (4 $, 1/2) má celkově nižší počet vítězů, ale šance vyhrát víc než pětinásobek původního rozpočtu je mnohem vyšší.
Sázka s kombinací 8 $ a 1/3 je této možnosti se 4 $ a 1/2 velmi podobná a v podstatě má stejné procento výherců a stejnou průměrnou sázku. Rozdíl mezi těmito dvěma možnostmi je, že první z nich častěji vyhrává ve středním pásmu (hráči odcházející s dvoj- až desetinásobkem původního rozpočtu) a ta druhá má více výherců v kategoriích do dvojnásobku a od desetinásobku původního rozpočtu.
V závislosti na vašich preferencích (která z kombinací počáteční sázky a koeficientu násobení se vám zdá nejvhodnější) vám doporučuji vybrat si jednu z těchto tří uvedených možností.
Simulace sázky na roh
Sázka na roh zahrnuje čtyři čísla, která sdílí společný roh. Jde o nejvolatilnější možnost, kterou jsem se rozhodl u této strategie otestovat. Šance na výhru v každém kole je 4/37 a získáte za ni devítinásobek vsazené částky. Pojďme se podívat na výsledky.
Zákl. sázka a koef. násobení | Procento výherců | Výhra v rozmezí 100–200 $ | Výhra v rozmezí 200–500 $ | Výhra v rozmezí 500–1 000 $ | Výhra v rozmezí 1 000–5 000 $ | Výhra vyšší než 5 000 $ | Průměrná sázka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2 $, 1/3 | 36 % | 26,8 % | 8,2 % | 0,9 % | 0,12 % | 0,0016 % | 7 $ |
2 $, 1/2 | 24,3 % | 13,8 % | 9,2 % | 0,26 % | 1,1 % | 0,02 % | 9,2 $ |
2 $, 2/3 | 13,8 % | 4,4 % | 8 % | 0,4 % | 0,9 % | 0,11 % | 12 $ |
4 $, 1/3 | 30,2 % | 15,2 % | 12,9 % | 1,55 % | 0,58 % | 0,01 % | 10,6 $ |
4 $, 1/2 | 18,5 % | 8,1 % | 7 % | 2,6 % | 0,8 % | 0,08 % | 12,2 $ |
4 $, 2/3 | 9 % | 2,7 % | 3,7 % | 1,8 % | 0,7 % | 0,08 % | 18,7 $ |
8 $, 1/3 | 18,4 % | 4,4 % | 8,5 % | 4,3 % | 1 % | 0,06 % | 12,8 $ |
8 $, 1/2 | 10,5 % | 2,1 % | 3,9 % | 2,8 % | 1,5 % | 0,08 % | 14,7 $ |
8 $, 2/3 | 4,7 % | 0,8 % | 0,9 % | 1,9 % | 0,8 % | 0,34 % | 19,8 $ |
Zákl. sázka a koef. násobení | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 30 kol | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 50 kol | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 75 kol | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 100 kol |
---|---|---|---|---|
2 $, 1/3 | 0 | 0 | 4,7 % | 14,2 % |
2 $, 1/2 | 0 | 0 | 9,6 % | 24,6 % |
2 $, 2/3 | 0 | 0 | 24,3 % | 47 % |
4 $, 1/3 | 5,7 % | 27,7 % | 45,3 % | 53,4 % |
4 $, 1/2 | 5,7 % | 40,7 % | 58,8 % | 68,8 % |
4 $, 2/3 | 16,7 % | 60 % | 75,9 % | 84,7 % |
8 $, 1/3 | 49,8 % | 65,3 % | 73,6 % | 78,3 % |
8 $, 1/2 | 63,8 % | 74,8 % | 83 % | 87 % |
8 $, 2/3 | 75,5 % | 85 % | 91,6 % | 94,3 % |
Stejně jako u dvou předchozích typů sázek, i simulace sázek na roh měly velmi podobnou průměrnou sázku. Hodnoty průměrných sázek se u těchto třech typů sázek příliš neliší, což jen dokazuje dříve zmíněné tvrzení.
Ve výsledcích simulací sázky na roh se taky jasně projevila vyšší volatilita. Obecně platí, že výhry mají tendenci být vyšší, ale dochází k nim méně často, a hráči mají větší pravděpodobnost, že před dosažením stého kola přijdou o celý rozpočet. Tyto výsledky jsou přímým důsledkem vyšší volatility a je nutné s nimi počítat.
Pokud dáváte přednost velkým výhrám a nevadí vám vyšší pravděpodobnost, že přijdete o všechno, bude pro vás tento typ sázky tím nejvhodnějším.
Nejlepší parametry pro vsázení
Opět platí, že nejlepší výši základní sázky a koeficient násobení není možné objektivně zvolit, protože závisí na preferencích každého hráče. Základní sázky ve výši 4 a 8 $ s koeficientem násobení (2/3) jsou prostě příliš volatilní a mají i nejvyšší průměrnou sázku. Mají sice slušnou šanci na opravdu velkou výhru, ale podle mě to nestojí za tak velkou pravděpodobnost, že o všechno docela rychle přijdete.
Velmi zajímavou možností je kombinace 2 $ a 2/3. I kdyby hráč nevyhrál jediné kolo, zahraje si jich minimálně 50 a zároveň nepřichází o slušnou šanci na velkou výhru. Tato možnost má druhou nejvyšší šanci získat víc jak 50násobek původního rozpočtu. Poráží ji akorát kombinace 8 $ a 2/3, kterou jsem kvůli příliš vysoké volatilitě vyloučil.
V porovnání s předchozí možností je poměrně volatilní i kombinace 4 $ a 1/2 a průměrná sázka je jen mírně vyšší. Tato konkrétní strategie dává hráčům větší šanci něco vyhrát, ale zároveň je pravděpodobnější, že kvůli vyšší základní sázce o všechno rychle přijdou.
Pokud vám nejde o velkou výhru a spokojíte se i s menším ziskem, mohla by pro vás být ideální kombinací 4$ základní sázka a třetinový koeficient násobení. Tato možnost má velmi vysoké celkové procento výherců (víc než 30 %), přináší napětí ze hry a šance na velkou výhru nejsou úplně nejhorší.
Vysvětlení výsledků simulací a doporučení
Udělal jsem všechno pro to, abych vám výsledky každé výše uvedené simulace důkladně vysvětlil, a navíc jsem vám dal tipy, které varianty jsou podle mě nejlepší. Všechny tyto výsledky jsem shrnul do jedné tabulky, abych z jednotlivých „šampiónů" vybral toho nejlepšího.
Tady je máte.
Typ sázky, zákl. sázka a koef. násobení | Procento výherců | Výhra v rozmezí 100–200 $ | Výhra v rozmezí 200–500 $ | Výhra v rozmezí 500–1 000 $ | Výhra v rozmezí 1 000–5 000 $ | Výhra vyšší než 5 000 $ | Průměrná sázka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sloupec 4 $, 1/2 | 37,1 % | 29,3 % | 7,6 % | 0,2 % | 0,02 % | ~0 % | 13,4 $ |
Sloupec 4 $, 2/3 | 25 % | 15 % | 8,1 % | 1,35 % | 0,6 % | 0,02 % | 17,6 $ |
Sloupec 8 $, 1/2 | 30,3 % | 14,7 % | 14,1 % | 1,3 % | 0,12 % | ~0 % | 19,6 $ |
Sloupec 8 $, 2/3 | 17 % | 6,1 % | 7,6 % | 2,3 % | 1 % | 0,05 % | 23 $ |
Dvě řady, 4 $, 1/3 | 35,7 % | 21,5 % | 13,4 % | 0,77 % | 0,11 % | ~0 % | 11,2 $ |
Dvě řady, 4 $, 1/2 | 24,5 % | 12,4 % | 9,15 % | 2,2 % | 0,72 % | 0,02 % | 13,2 $ |
Dvě řady, 8 $, 1/3 | 24,5 % | 7,5 % | 13,2 % | 3,4 % | 0,46 % | 0,002 % | 14,8 $ |
Roh 2 $, 2/3 | 13,8 % | 4,4 % | 8 % | 0,4 % | 0,9 % | 0,11 % | 12 $ |
Roh 4 $, 1/3 | 30,2 % | 15,2 % | 12,9 % | 1,55 % | 0,58 % | 0,01 % | 10,6 $ |
Roh 4 $, 1/2 | 18,5 % | 8,1 % | 7 % | 2,6 % | 0,8 % | 0,08 % | 12,2 $ |
Typ sázky, zákl. sázka a koef. násobení | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 30 kol | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 50 kol | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 75 kol | Hráči, kteří přišli o všechno před dokončením 100 kol |
---|---|---|---|---|
Sloupec 4 $, 1/2 | 0,03 % | 2,5 % | 10,5 % | 19,5 % |
Sloupec 4 $, 2/3 | 0,12 % | 8,3 % | 27,6 % | 42,7 % |
Sloupec 8 $, 1/2 | 15,9 % | 34,2 % | 48,2 % | 57 % |
Sloupec 8 $, 2/3 | 27,5 % | 53,4 % | 68,1 % | 75,6 % |
Dvě řady, 4 $, 1/3 | 1,2 % | 13,8 % | 29,2 % | 39,4 % |
Dvě řady, 4 $, 1/2 | 4,1 % | 25,4 % | 44,3 % | 56,7 % |
Dvě řady, 8 $, 1/3 | 36,2 % | 52,8 % | 63,4 % | 69,6 % |
Roh 2 $, 2/3 | 0 | 0 | 24,3 % | 47 % |
Roh 4 $, 1/3 | 5,7 % | 27,7 % | 45,3 % | 53,4 % |
Roh 4 $, 1/2 | 5,7 % | 40,7 % | 58,8 % | 68,8 % |
Vyřazené možnosti
Po důkladném přezkoumání těchto možností jsem se rozhodl vyřadit následující:
- Sázka na sloupec, 4 $, 1/2 – procento výherců je sice nejvyšší, ale výhry jsou příliš malé na to, abych mohl tuto možnost někomu doporučit. Mnohem lepší možností je podle mě sázka na dvě řady s kombinací parametrů 4 $ a 1/3. Procento výherců je trochu nižší, ale zároveň je nižší i průměrná sázka a hráči mají alespoň nějakou šanci získat slušnou výhru.
- Sázka na sloupec, 4 $, 2/3 – tato možnost je příliš průměrná a v ničem nevyniká. V závislosti na svých preferencích určitě najdete lepší alternativu.
- Sázka na sloupec, 8 $, 1/2 – výhry jsou i u této možnosti poměrně malé, ale hlavním důvodem, proč ji nemůžu doporučit, je dost vysoká průměrná sázka. S tím souvisí i vysoká pravděpodobnost, že před dokončením stovky herních kol přijdete o celý rozpočet.
- Sázka na sloupec, 8 $, 2/3 – důvody zmíněné u předchozí možnosti platí i zde, ale všechno špatné (průměrná sázka a pravděpodobnost rychlé prohry) se tu ještě víc prohlubuje.
- Sázka na dvě řady, 8 $, 1/3 – procento hráčů, kteří přijdou o celý rozpočet před dokončením 30, 50, 75 nebo 100 kol, je zkrátka příliš vysoké.
Můj výběr nejlepších parametrů pro tuto strategii
Vyřadil jsem všechny sázky na sloupec a jednu z možností sázek na dvě řady. Zbylo nám pět možných kombinací. Které z nich tedy doporučuji? Podle mě je u této strategie nejlepší používat následující parametry (z těch, které jsem testoval v simulacích):
- Sázka na dvě řady, 4 $, 1/3 – tohle je podle mě nejlepší možnost pro hráče, kteří neradi riskují. Šance na výdělek je 35,7 % a dokonce máte malou šanci získat víc než desetinásobek původního rozpočtu. Celých 100 kol sice nedokončí 39,4 % hráčů, což se může zdát jako hodně, ale ve skutečnosti jde o druhé nejnižší číslo z devíti vybraných možností v tabulce výše.
- Sázka na roh, 2 $, 2/3 – pokud rádi riskujete a chcete pokusit své štěstí k získání velké výhry, šel bych na to tímto způsobem. Pouhých 13,8 % hráčů skončí s větším množstvím peněz, než se kterým začali, ale je tu 1,01% šance vyhrát víc než desetinásobek počátečního rozpočtu a dokonce 0,11% šance, že počáteční rozpočet znásobíte víc než padesátkrát. To znamená, že máte slušnou šanci získat opravdu velkou výhru, a přitom průměrná sázka činí pouhých 12 % původního rozpočtu. Z matematického hlediska je tato možnost skvělá pro hráče, kteří chtějí riskovat, ale nechtějí všechno prohrát v jednom kole. Na druhou stranu může být pro některé hráče nudná, protože základní sázka je nízká. Pokud máte taky takový pocit, doporučuji vám vyzkoušet sázku na roh se 4 $ a polovičním koeficientem násobení popsanou níže.
Další možnosti, které stojí za to zvážit
Za předpokladu, že jste všechny možnosti pečlivě prošli, jste si asi všimli, že jsem tři z nich ještě nezmínil:
- Sázka na dvě řady, 4 $, 1/2 – tato možnost má celkově slušné procento výherců i docela vysokou šanci na výhru víc než desetinásobku původního rozpočtu. Ničím však nevyniká, a proto jsem ji mezi svá doporučení nezahrnul.
- Sázka na roh, 4 $, 1/3 – tato možnost má nejnižší průměrnou sázku a vysokou šanci na zisk, ale žádné velké sumy s největší pravděpodobností nevyhrajete. Byla by to skvělá strategie pro hráče, kteří neradi riskují, ale pravděpodobnost, že před dokončením sta kol přijdou o všechno, je pro ně příliš vysoká.
- Sázka na roh, 4 $, 1/2 – tato možnost je skvělou alternativou k již zmíněné sázce na roh s parametry 2 $ a 2/3, která má vysoké procento výherců, ale zároveň i nižší pravděpodobnost opravdu velké výhry. Statisticky je trochu horší, ale mohli by ji preferovat hráči, kteří hledají větší napětí ze hry a nevadí jim použití trochu horší strategie v zájmu větší zábavy.
Tyto možnosti nejsou vůbec špatné, jen podle mě nejsou tak dobré jako ty dvě předešlé, spadají prostě někam mezi ně. V závislosti na vašich preferencích by vám ale mohly vyhovovat víc, takže si je prohlédněte všechny.
Závěrem
Jak jste si mohli z výsledků vybraných možností všimnout, strategie progresivních sázek může dopadnout opravdu zajímavě. Pokud hledáte strategii, která má dobrý poměr rizika a šance na velkou výhru, zkuste si s ní zahrát ruletu.
Chtěl bych ještě jednou zdůraznit, že všechny možnosti a doporučení jsem vybral a učinil na základě svých osobních preferencí a každému může vyhovovat něco jiného. Mám tendenci si i přes mírnou ztrátu napětí vybírat statisticky nejlepší možnosti a moc dobře si uvědomuji, že existují hráči, kteří to mají naopak.
Doufám, že byl tento průvodce ruletovou strategií užitečný a že vám pomohl vybrat nejvhodnější způsob hraní.