Ruletová strategie obrácený Martingale
Než se pustíte do čtení článku, rád bych zdůraznil, že podle mě je tato ruletová strategie tou nejlepší, jaká je aktuálně k dispozici. Vyniká předvídatelnou délkou hrací doby, vysokou výherností a potenciálem obrovských výher. K podrobnostem se ale dostaneme později.
Strategie obrácený Martingale získala svůj název podle proslulé strategie Martingale, ve které zvyšujete velikost sázky po každé prohře. U strategie obrácený Martingale to chodí opačně. Místo zvyšování sázek po každé prohře je zvyšujete po každé výhře. Cílem této strategie je proměnit krátkou sérii výher na pořádný balík.
Pokračujte ve čtení tohoto článku a zjistěte:
- proč jde podle mě o dosud nejlepší a nejvyváženější ruletovou strategii,
- jak funguje ve skutečném světě (ověřeno simulacemi),
- jak můžete s touto strategií využít vysokou volatilitu ve svůj prospěch a
- jaká je pravděpodobnost, že pomocí této strategie proměníte 10 $ na 4 500 $.
Obsah:
- Jak funguje strategie obrácený Martingale
- Simulace
- Vysvětlení výsledků simulací a další doporučení
- Závěrem
Jak funguje strategie obrácený Martingale
Strategie obrácený Martingale je poměrně jednoduchá, takže se ji pokusím shrnout v několika bodech:
- Zvolíte si počáteční rozpočet a částku, se kterou byste chtěli z kasina odejít – cílovou částku.
- V každém kole začnete vsazením malé části svého rozpočtu. To bude vaše „základní sázka". Typ sázky závisí na vás, ale později vám na simulacích ukážu, že některé jsou lepší než ostatní.
- Po každé výhře vsadíte celou vyhranou sumu (včetně původní sázky) a po každé prohře se vrátíte k základní sázce.
- Tímto způsobem pokračujete, dokud buď neprohrajete celý rozpočet, nebo nedosáhnete cílové částky.
Aby vám bylo všechno jasné, ukážeme si ruletovou strategii obrácený Martingale na příkladu. Řekněme, že hráč začíná se 100 $, základní sázka je 1 $ a podává ji na jedno číslo. Tento hráč by chtěl odejít alespoň s 1 000 $. Zpočátku se mu nedaří a prvních 27 kol prohraje, ale pak se mu podaří jednou vyhrát a získá 36 $ (včetně původního vkladu). Získaných 36 $ vsadí na jedno číslo a prohraje. Potom se vrátí zpět k základní sázce a tímto způsobem pokračuje, dokud buď nepřijde o všechno, nebo nevyhraje dvě kola po sobě. To by mu totiž zajistilo cílovou částku (1 $ * 36 * 36 = 1 296 $).
Jak jste si už možná všimli, tato strategie má pouze dva možné výsledky. Buď prohrajete celý rozpočet, nebo vyhrajete uspokojivou částku. Z tohoto úhlu pohledu je strategie obrácený Martingale velmi podobná ruletové strategii vabank. Na strategii obrácený Martingale lze taky nahlížet jako na velké množství po sobě jdoucích kol strategie vabank, ale s mnohem menším rozpočtem.
Než se do strategie obrácený Martingale pustíte, musíte si nejprve stanovit:
- o kolik peněz jste ochotní (a můžete si dovolit) přijít v jednom sezení – váš rozpočet,
- jak vysoká bude základní sázka,
- jaký typ sázek budete podávat a
- kolik chcete vyhrát – cílová částka.
Na těchto parametrech závisí pravděpodobnost vašeho úspěchu (tedy dosažení cílové částky). Podrobně analyzované simulace níže v tomto článku testují několik kombinací, abychom u každé z nich zjistili pravděpodobnost výhry, včetně dlouhodobé výhernosti.
Vsazení pouze části výhry
Myšlenka vsazení celé výhry z předchozího kola na jedno zatočení se může zdát některým hráčům příliš riskantní, přestože to je statisticky nejlepší volba. Existuje taky možnost vsadit po každé výhře pouze její část a nevsázet všechno.
Například místo toho, abyste vsadili základní sázku 1 $ na číslo a potom ihned vsadili vyhraných 36 $, můžete vsadit 18 $ nebo třeba jen 12 $. Jednoduše řečeno, sami si zvolíte procento z každé výhry, které chcete znovu vsadit, a pak se toho budete držet. Řekněme, že jste se rozhodli sázet 50 % z každé předchozí výhry. Po výhře v prvním zatočení se rozhodnete vsadit 18 $. Potenciální výhrou z tohoto zatočení by bylo 648 $, takže následně byste vsadili 324 $.
Tato verze strategie obrácený Martingale může být pro některé hráče atraktivnější, protože nemusí hned v dalším kole vsadit celou výhru. Co se však týče očekávané hodnoty, oproti „klasické" verzi pokulhává.
Z nápadu nevsázet celou výhru vznikla samostatná strategie, která je také velmi zajímavá a některým hráčům by v porovnání se strategií obrácený Martingale mohla vyhovovat víc. Rozhodli jsme se ji nazvat strategie progresivních sázek. Přečtěte si o ní a rozhodněte se, která z možností je pro vás zajímavější.
Výhody strategie obrácený Martingale
Na začátku tohoto článku jsem uvedl, že podle mě jde o nejlepší ruletovou strategii. Je to silné tvrzení, a proto si myslím, že bych ho měl zdůvodnit.
Jak jsem už zmiňoval v hlavním článku o ruletových strategiích, moje strategie jsou založené na hledání rovnováhy mezi čtyřmi parametry. Strategie obrácený Martingale je skvělá, protože si ve všech těchto čtyřech parametrech vede dobře:
- Výhernost – strategie obrácený Martingale má skvělou očekávanou návratnost, protože můžete celou dobu podávat pouze základní sázky a vyšší sázky provádíte jen ve výjimečných případech. Čím méně celkově prosázíte, tím lepší bude průměrná návratnost.
- Pravděpodobnost velké výhry – u strategie obrácený Martingale máte opravdu slušnou pravděpodobnost získat pořádnou výhru. Odvíjí se však od požadované cílové částky, a proto nezapomínejte, že čím vyšší cílovou částku si stanovíte, tím nižší je pravděpodobnost, že jí dosáhnete.
- Hrací doba – vzhledem k povaze této strategie můžete hrací dobu do značné míry předvídat. K tomu si řekneme více později.
- Napětí ze hry – napětí ze hry je u strategie obrácený Martingale také úžasné. Většinu času podáváte malé základní sázky, ale jednou za čas (pokud sázíte na jedno číslo) nebo poměrně často (pokud sázíte na barvu) sázky zvýšíte a máte možnost získat velkolepou výhru.
Všechny moje strategie si vedou dobře alespoň v některých z těchto parametrů. Strategie konstantních sázek a strategie konstantního poměru si vedou dobře z hlediska hrací doby, ale šance na velkou výhrou jsou u nich velmi malé. Navíc nejsou prakticky vůbec napínavé a čím vyšší sázky používáte, tím nižší bývá výhernost.
Strategie vabank má skvělou výhernost, dobrou šanci na pořádnou výhru a přináší ohromné napětí ze hry (které je pro většinu lidí až příliš vysoké). Ve většině případů si ale zahrajete jen jedno nebo dvě kola, takže hrací doba za moc nestojí, pokud jste se chtěli na nějakou chvíli zabavit.
Strategie obrácený Martingale právě vyniká tím, že má tyto čtyři parametry vyvážené. Netvrdím, že to musí být nejlepší možnost pro každého, ale jsem si celkem jistý, že celkově jde o nejlepší volbu, kterou byste měli rozhodně zvážit, pokud chcete hrát ruletu efektivně a zároveň se bavit.
Potenciální problémy s limity výše sázek
Když používáte strategii obrácený Martingale, můžete narazit na problém v podobě omezení výše sázek, a to jak v kamenných kasinech, tak v online hernách. Stejně jako u strategie vabank, i zde se sázky po výhře zvyšují poměrně rychle, takže limity výše sázek by pro vás mohly představovat problém, pokud se na ně předem nepřipravíte.
V článku o ruletové strategii vabank jsem zmiňoval, že je dobré si ověřit limity výše sázek, než začnete hrát, abyste podle nich mohli zvolit uskutečnitelný typ sázky a cílovou částku. Když zjistíte, že limity výše sázek by vám mohly zabránit v dosažení cílové částky, měli byste svou strategii přehodnotit a cílovou částku změnit.
Uvědomuji si, že většina lidí, která tento článek čte, hraje kasinové hry online. Proto jsem prověřil limity výše sázek u online rulety a měl jsem problém najít casino, ve kterém byste mohli vsadit víc než 500 $ na jedno číslo nebo 20 000 $ na barvu. Online kasina s vyššími limity existují, ale bez VIP statusu nebo tučného konta se do nich pravděpodobně nedostanete. Proto jsem se ve svých simulacích snažil používat takové částky, které by mohli používat rekreační hráči v reálném světě.
Dosažitelné výhry
Cílem strategie obrácený Martingale je znásobit základní sázku tolikrát, kolikrát je třeba k dosažení předem stanovené částky. Když záměrně vytvoříte řadu několika různých typů sázek, můžete se přiblížit ke krásnému a kulatému násobku počátečního rozpočtu. Podívejte se na následující tabulku.
Požadovaná částka pomocí zákl. sázky ve výši 1 $ | Řada sázek | Výpočet potenciální výhry |
---|---|---|
200 $ | jedno číslo – dvě řady | 1 * 36 * 6 = 216 $ |
500 $ | jedno číslo – pár | 1 * 36 * 18 = 648 $ |
1 000 $ | jedno číslo – jedno číslo | 1 * 36 * 36 = 1 296 $ |
2 000 $ | jedno číslo – jedno číslo – barva | 1 * 36 * 36 * 2 = 2 592 $ |
3 000 $ | jedno číslo – jedno číslo – tucet | 1 * 36 * 36 * 3 = 3 888 $ |
5 000 $ | jedno číslo – jedno číslo – dvě řady | 1 * 36 * 36 * 6 = 7 776 $ |
10 000 $ | jedno číslo – jedno číslo – roh | 1 * 36 * 36 * 9 = 11 664 $ |
20 000 $ | jedno číslo – jedno číslo – pár | 1 * 36 * 36 * 18 = 23 328 $ |
Očekávaná hrací doba
Jednou z výhod strategie obrácený Martingale je očekávaná hrací doba, kterou snadno předpovíte a příliš se nemění. Vzhledem ke své povaze je tato strategie dobře spočitatelná, a to s vysokou mírou přesnosti..
Když počítáte očekávanou délku hry, je důležité započítat dva druhy kol:
- Počet kol, ve kterých budete podávat základní sázky. Ten je daný a závisí pouze na poměru základní sázky a rozpočtu. Když máte 100 $ a sázíte po jednom dolaru, odehrajete 100 takových kol.
- Počet kol, ve kterých budete podávat vyšší sázky. Ten bude záviset na typu sázek. Když budete sázet na jedno číslo, vyšší sázku provedete pouze v jednom z 37 kol (statisticky). Pokud je vaším cílem vyhrát dvě sázky v řadě, budete muset vypočítat, jaká je pravděpodobnost, že se k těmto vyšším sázkám dostanete. Tato pravděpodobnost samozřejmě postupně klesá, ale je nutné ji do výpočtů zahrnout.
Pojďme se podrobněji podívat na konkrétní hrací dobu u hráčů, kteří pomocí strategie obrácený Martingale sází na barvu.
- V první kole se vsadí 1 $, to je dané.
- Jestli pak hráč vsadí 2 $, bude záviset na výsledku prvního kola. Bude je moct vsadit pouze v případě, že první kolo vyhrál (pravděpodobnost 18/37 – asi 48,65 %).
- Kdyby chtěl vsadit ve třetím kole 4 $, musel by vyhrát obě předchozí kola. Zde je pravděpodobnost (18/37)2 – asi 23,67 %.
- Pravděpodobnost, že se hráč dostane do čtvrtého kola, je (18/37) – asi 11,5 %.
- A tak dále a tak dále.
Tomuto vývoji se říká geometrická posloupnost a její součet je možné v závislosti na typu sázek přesně vypočítat. Níže uvedená tabulka ukazuje celkový počet kol očekávaný u různých typů sázek.
Typ sázky | Šance vyhrát v každém kole | Celkový počet kol očekávaný při rozpočtu na 100 základních sázek |
---|---|---|
Barva | 18/37 | 194,74 |
Roh | 4/37 | 112,12 |
Jedno číslo | 1/37 | 102,78 |
Očekávaný počet kol v tabulce výše se počítá pomocí nekonečné řady, takže vaše výsledky se mohou (a pravděpodobně budou) alespoň trochu lišit. Počet odehraných kol se sice může lišit, ale rozdíly by měly být poměrně malé (zvlášť po odehrání většího množství kol).
Výsledky ze simulací by měly odpovídat výsledkům z těchto výpočtů. Pojďme se tedy podívat na simulace, jestli tomu tak skutečně je.
Simulace strategie obrácený Martingale
Simulace představují nejlepší způsob, jak otestovat účinnost a efektivitu strategie v akci. Testy v reálném světě jsou problémové, protože je téměř nemožné vytvořit vzorek s dostatečnou úrovní statistické významnosti. Simulace nám pomohou pochopit, jaké výsledky strategie obrácený Martingale přináší.
Metodika a použité proměnné
Než se dostaneme k samotným výsledkům, je důležité vysvětlit provedení simulací, aby vám bylo všechno zcela jasné.
Simulace jsem vytvořil ve vlastním simulačním softwaru a použil jsem při tom pravidla a šance na výhru rulety s jednou nulou bez zvláštních pravidel jako En Prison nebo La Partage. Hráči by měli vždy používat ruletu s jednou nulou, protože má vyšší výhernost.
Parametry použité v simulacích jsou následující:
- Základní sázka je vždy 0,1 $, všichni hráči začínají s 10$ rozpočtem (100 zatočení se základní sázkou) nebo 100$ rozpočtem (1 000 zatočení se základní sázkou).
- Bez ohledu na výsledky hráči vždy odehrají všechna kola se základní sázkou (podle rozpočtu 100 nebo 1 000 kol). Když dosáhnou cílové částky, odloží ji bokem a pokračují v pokoušení štěstí dál se základní sázkou. To znamená, že hráči mohou dosáhnout cílové částky vícekrát.
- Každý typ sázky má z velmi dobrého důvodu jiné cílové částky. Kdybych u všech simulací vybral stejné cílové částky (například 100 $ nebo 1 000 $), výsledky by kvůli výhrám u jednotlivých typů sázek byly zkreslené.
Stejně jako u všech ostatních simulací ruletových strategií jsem použil následující tři typy sázek:
- Barva – červená nebo černá (šance na výhru: 18/37, výplata: dvojnásobek)
- Roh – čtyři čísla sdílející jeden roh (šance na výhru: 4/37, výplata: 9násobek)
- Jedno číslo – jedno konkrétní číslo (šance na výhru: 1/37, výplata: 36násobek)
Nezapomeňte, že pokud ponecháte stejný poměr mezi rozpočtem a základní sázkou, můžete částky zvyšovat. Například simulace se základní sázkou ve výši 0,1 $, 10$ rozpočtem a cílovou výhrou v hodnotě 102,4 $ by měla stejné výsledky jako simulace používající základní sázku ve výši 1 $, 100$ rozpočet a cílovou výhru v hodnotě 1 024 $.
U každého typu sázky, počátečního rozpočtu a cílové výhry jsem simuloval 1 000 000 kol. Velikost vzorku by měla být dostatečně velká, aby byly výsledky statisticky spolehlivé, ačkoli je stále možné, že u volatilnějších sázek mohlo k určitým odchylkám dojít. Tyto výsledky by ale měly být dostatečně spolehlivé, abychom mohli dospět k jasným závěrům.
Simulace sázek na barvu
Začněme se sázkou na barvu a rozpočtem ve výši 10 $, který nám vystačí na 100 kol. Vzhledem k tomu, že sázky na barvu mají velmi nízkou volatilitu, hráči budou muset vyhrát větší množství kol, aby získali slušnou výhru. Podívejme se, kolika z nich se to podařilo.
Cílová výhra (počet potřebných výher) | Průměrný počet odehraných kol | Průměrná sázka | Hráči s 1 výhrou | Hráči se 2 výhrami | Hráči se 3 výhrami | Hráči se 4 výhrami | Hráči s 5 výhrami |
---|---|---|---|---|---|---|---|
25,6 $, (8) | 194 | 1,97 $ | 229 895 | 35 765 | 3 689 | 295 | 15 |
51,2 $, (9) | 194 | 2,15 $ | 131 815 | 9 991 | 456 | 30 | 1 |
102,4 $, (10) | 194 | 2,38 $ | 69 028 | 2 538 | 73 | 1 | 1 |
204,8 $, (11) | 194 | 2,6 $ | 34 830 | 627 | 2 | 0 | 0 |
409,6 $, (12) | 195 | 2,85 $ | 17 186 | 133 | 0 | 0 | 0 |
819,2 $, (13) | 195 | 3,12 $ | 8 318 | 38 | 0 | 0 | 0 |
1 638,4 $, (14) | 195 | 3,25 $ | 4 105 | 7 | 0 | 0 | 0 |
3 276,8 $, (15) | 195 | 3,35 $ | 2 022 | 3 | 0 | 0 | 0 |
6 553,6 $, (16) | 195 | 3,57 $ | 984 | 0 | 0 | 0 | 0 |
13 107,2 $, (17) | 195 | 3,86 $ | 469 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Následující tabulka zobrazuje výsledky další řady simulací, ale v tomto případě měl rozpočet hodnotu 100 $, což se stejnou základní sázkou stačí na 1 000 kol. Tentokrát byla minimální cílová výhra 102,4 $, protože jde o první hodnotu, která převyšuje počáteční rozpočet.
Cílová výhra (počet potřebných výher) | Průměrný počet odehraných kol | Průměrná sázka | Hráči s 1 výhrou | Hráči se 2 výhrami | Hráči se 3 výhrami | Hráči se 4 výhrami | Hráči s 5, 6, 7 a 8 výhrami |
---|---|---|---|---|---|---|---|
102,4 $, (10) | 1 945 | 23,9 $ | 353 522 | 131 043 | 32 577 | 6 136 | 907, 111, 12, 5 |
204,8 $, (11) | 1 947 | 26,1 $ | 251 218 | 45 371 | 5 568 | 491 | 29, 1, 0, 0 |
409,6 $, (12) | 1 947 | 27,8 $ | 147 772 | 13 068 | 751 | 28 | 2, 0, 0, 0 |
819,2 $, (13) | 1 947 | 30,1 $ | 78 282 | 3 372 | 98 | 3 | 0, 0, 0, 0 |
1 638,4 $, (14) | 1 947 | 31,4 $ | 40 137 | 845 | 16 | 1 | 0, 0, 0, 0 |
3 276,8 $, (15) | 1 947 | 34,0 $ | 19 709 | 199 | 0 | 0 | 0, 0, 0, 0 |
6 553,6 $, (16) | 1 947 | 35,5 $ | 9 725 | 54 | 0 | 0 | 0, 0, 0, 0 |
13 107,2 $, (17) | 1 947 | 36,4 $ | 4 842 | 5 | 0 | 0 | 0, 0, 0, 0 |
Jak je vidět, čím se cílová výhra zvyšuje, tím se počet výherců postupně snižuje a průměrné sázky postupně rostou. Asi nemusím vysvětlovat, že vyšší výhry jsou méně pravděpodobné (proto je i počet výherců nižší) a hráči kvůli nim musí provádět vyšší sázky, čímž zvyšují i průměrné sázky. To bude u všech typů sázek stejné.
Simulace sázek na roh
Druhá skupina simulací sleduje hráče, kteří sází na roh. Stejně jako v předchozích simulacích, první tabulka obsahuje výsledky ze simulací používajících základní sázku ve výši 0,1 $ a 10$ rozpočet, což odpovídá stovce kol se základní sázkou.
Cílová výhra (počet potřebných výher) | Průměrný počet odehraných kol | Průměrná sázka | Hráči s 1 výhrou | Hráči se 2 výhrami | Hráči se 3 výhrami | Hráči se 4 výhrami |
---|---|---|---|---|---|---|
72,9 $, (3) | 112 | 0,81 $ | 111 008 | 7 051 | 297 | 5 |
656,1 $, (4) | 112 | 0,88 $ | 13 705 | 97 | 0 | 0 |
5 904,9 $, (5) | 112 | 1,24 $ | 1 481 | 1 | 0 | 0 |
53 144,1 $, (6) | 112 | 1,39 $ | 162 | 0 | 0 | 0 |
Následující tabulka obsahuje výsledky ze simulací používajících základní sázku ve výši 0,1 $ a 100$ rozpočet, což odpovídá tisícovce kol se základní sázkou. Cílové výhry začínají na úrovni 656,1 $, což je první možná hodnota, která je vyšší než počáteční rozpočet.
Cílová výhra (počet potřebných výher) | Průměrný počet odehraných kol | Průměrná sázka | Hráči s 1 výhrou | Hráči se 2 výhrami | Hráči se 3 výhrami | Hráči se 4 výhrami |
---|---|---|---|---|---|---|
656,1 $, (4) | 1 121 | 10,4 $ | 119 102 | 8 209 | 345 | 12 |
5 904,9 $, (5) | 1 121 | 13,7 $ | 14 394 | 107 | 0 | 0 |
53 144,1 $, (6) | 1 121 | 14,1 $ | 1 616 | 0 | 0 | 0 |
Simulace sázek na jedno číslo
Poslední dvě simulace se zaměřují na použití nejvolatilnějšího typu ruletové sázky – sázky na jedno číslo. Obě tabulky používají základní sázku ve výši 0,1 $, ale první tabulka používá 10$ rozpočet (100 zatočení se základní sázkou) a druhá tabulka používá 100$ rozpočet (1 000 zatočení se základní sázkou).
Cílová výhra (počet potřebných výher) | Průměrný počet odehraných kol | Průměrná sázka | Hráči s 1 výhrou | Hráči se 2 výhrami | Hráči se 3 výhrami | Hráči se 4 výhrami |
---|---|---|---|---|---|---|
129,6 $, (2) | 103 | 0,54 $ | 67 932 | 2 461 | 57 | 1 |
4 665,6 $, (3) | 103 | 0,87 $ | 1 952 | 2 | 0 | 0 |
167 961,6 $, (4) | 103 | 1,27 $ | 52 | 0 | 0 | 0 |
Cílová výhra (počet potřebných výher) | Průměrný počet odehraných kol | Průměrná sázka | Hráči s 1 výhrou | Hráči se 2 výhrami | Hráči se 3 výhrami | Hráči se 4 výhrami |
---|---|---|---|---|---|---|
4 665,6 $, (3) | 1 027 | 7,4 $ | 19 511 | 170 | 1 | 0 |
167 961,6 $, (4) | 1 027 | 9,3 $ | 540 | 0 | 0 | 0 |
Vysvětlení výsledků simulací a doporučení
Když se podíváme na simulace jednotlivých typů sázek, je zřejmé, že průměrné sázky vzhledem ke zvyšující se cílové výhře stále rostou. Způsobují to vyšší sázky, bez kterých byste větších výher nedosáhli.
V ruletě ze statistického hlediska přicházíte o část každé provedené sázky (v evropské ruletě je to 2,7 %), takže vyšší sázky znamenají z dlouhodobého hlediska i vyšší prohry. Průměrnou sázku můžete podle typu sázky a cílové částky spočítat následujícím vzorcem:
Průměrná sázka (%) =1 – (36/37) ^ (počet výher v řadě k dosažení cíle)
Pravděpodobnost dosažení cílové výhry je spravedlivá. Čím vyšší je cíl, tím nižší je pravděpodobnost, že ho dosáhnete. Tak prostě statistika v tomto případě funguje. Pokud chcete získat opravdu velké výhry, musíte přijmout skutečnost, že k tomu příliš často docházet nebude.
Srovnání typů a průměrné výše sázek
Výše cílové výhry záleží pouze na vás, protože není možné objektivně určit, která z nich je nejlepší. V tomto případě jen směňujete možnost vyšší výhry za zvýšenou průměrnou sázku.
Typ sázky ale objektivně posoudit možné je. Když se podíváte na tabulky s výsledky simulací, můžete si jasně všimnout, že průměrné sázky jsou u sázek na barvu mnohem vyšší. Důvodem je potřeba vyššího počtu výher v řadě, vyššího počtu provedených sázek a obecně vyšších sázek.
Tabulka níže zobrazuje výsledky simulací různých typů sázek o různých výších, které však mají podobné cílové výhry. Podívejme se na tyto výsledky, abychom mohli typy a průměrné výše sázek jasně porovnat.
Barva | Roh | Jedno číslo | |
---|---|---|---|
Požadovaná částka | 102,4 $ | 72,9 $ | 129,6 $ |
Počet potřebných výher v řadě | 10 | 3 | 2 |
Průměrná sázka | 2,38 $ | 0,81 $ | 0,54 $ |
Počet výherců (1x, 2x, 3x, 4x, 5x) | 69 028, 2 538, 73, 1, 1 | 111 008, 7 051, 297, 5, 0 | 67 932, 2 461, 57, 1, 0 |
Jak si můžete jasně všimnout, sloupec se sázkou na jedno číslo má z těchto tří příkladů nejvyšší cílovou částku a zároveň nejnižší průměrnou sázku. To je jasné znamení, že vyšší volatilita přináší lepší výsledky, jak jsem už uvedl v hlavním článku o ruletových strategiích.
Předtím jsem se zmiňoval o tom, že vyšší cílové částky souvisí s vyššími průměrnými sázkami, ale to platí pouze v případě stejných typů sázek. Když přejdete na volatilnější sázky, můžete zvýšit cílovou výhru a zároveň snížit průměrnou sázku. Pokud vám záleží na maximální efektivitě, měli byste se držet sázek na jedno číslo.
Sázky s nižší variancí se vyplatí pouze v případě, že si chcete zahrát větší počet kol a trochu víc se u toho bavit. Nevýhodou nejvolatilnější sázky na jedno číslo je nejnižší počet kol a skutečnost, že vyšší sázky budete provádět jen zřídka, což může do jisté míry snižovat napětí ze hry.
Pokud si chcete zahrát víc kol, můžete zkusit sázky na roh, ale na barvu nesázejte, průměrná sázka je zde příliš vysoká.
Počet odehraných kol
V úvodních častech tohoto článku jsem použil vzorec pro výpočet celkového počtu kol, které by si hráči měli u každého typu sázky zahrát. Simulace dopadly podle očekávání, jak se můžete v následující tabulce přesvědčit.
Typ sázky | Vypočítaný průměrný počet kol | Zaznamenaný průměrný počet kol (zaokrouhleno) |
---|---|---|
Barva | 194,74 | 195 |
Roh | 112,12 | 112 |
Jedno číslo | 102,78 | 103 |
Závěrem
Strategie obrácený Martingale je skutečně tou nejlepší strategií, kterou znám. S rozpočtem ve výši 10 $ máte například realistickou šanci vyhrát 4 665,6 $. I když je tato šance nižší než 0,2 %, průměrná sázka za celou hru bude pouhých 0,87 $. Pokud vím, tak žádná jiná ruletová strategie nemá tak dobrý poměr mezi potenciální výhrou a průměrnou sázkou.
Pokud se rozhodnete strategii obrácený Martingale vyzkoušet, důrazně vám doporučuji nevsázet na barvu a vyzkoušet sázku na roh nebo na jedno číslo, která je statisticky nejlepší volbou.