Toto je odpověď, kterou jsem před několika měsíci obdržel od společnosti Visa, když jsem poukázal na použití nesprávných kódů obchodníků k obcházení blokace kreditní karty
Děkujeme, že jste kontaktovali společnost Visa.
Omlouvám se za případné nepříjemnosti.
Upozorňujeme, že Visa nemá smlouvy s obchodníky nebo držiteli karet. Ty jsou spravovány našimi klientskými bankami a finančními institucemi. Banka, která rekrutuje prodejce ochotné přijímat karty Visa, se nazývá „zřizovatel obchodníků".
Jak víte, pokud máte nějaké sporné prodejní transakce, můžete mít nárok na zpětné zúčtování. Zpětná zúčtování jsou zrušení sporných prodejních transakcí.
Pravidla a předpisy pro zpětné zúčtování Visa se vztahují na všechny kreditní a debetní karty Visa. Jako držitel karty Visa máte právo obrátit se na svou banku a požádat ji o vrácení peněz , pokud zboží a služby zakoupené pomocí vaší debetní nebo kreditní karty nejsou poskytovány tak, jak je uvedeno . To platí i v případě, že obchodník ukončí činnost.
Pokud máte problémy s obchodníkem, dejte vědět bance, která vydala vaši kartu Visa. Zákazníci finančních institucí Visa mají přístup k příslušným pravidlům a předpisům Visa. Mají také přístup k formulářům pro oznámení stížností zákazníků, které by měla finanční instituce používat k dokumentaci a archivaci tohoto typu stížností. Můžete je kontaktovat přímo pomocí adresy nebo telefonního čísla na výpisu z víza nebo na zadní straně karty.
díky za psaní,
![file](https://static.casino.guru/pict/841329/attached-image-940636050790-1717747319169.jpeg?imageDataId=893422×tamp=1717747336847&type=UNSPECIFIED)
![file](https://static.casino.guru/pict/841330/attached-image-254797477233-1717747343375.jpeg?imageDataId=893423×tamp=1717747358945&type=UNSPECIFIED)
This is the response I received from Visa a few months ago when I pointed out the use of incorrect merchant codes to circumvent the credit card block
Thank you for contacting Visa.
I apologize for any inconvenience.
Please note that Visa does not have contracts with merchants or cardholders. These are managed by our client banks and financial institutions. The bank that recruits vendors willing to accept Visa cards is called a "merchant acquirer".
As you know, if you have any disputed sales transactions, you may be entitled to a chargeback. Chargebacks are reversals of disputed sales transactions.
Visa chargeback rules and regulations apply to all Visa credit and debit cards. As a Visa cardholder you have the right to go to your bank and ask them to request a refund if the goods and services purchased with your debit or credit card are not provided as specified . This also applies if a merchant goes out of business.
If you have problems with a merchant, let the bank that issued your Visa card know. Visa financial institution customers have access to the appropriate Visa rules and regulations. They also have access to customer complaint notification forms, which should be used by the financial institution to document and archive this type of complaint. You can contact them directly using the address or telephone number on your Visa statement or on the back of your card.
Thanks for writing,
![file](https://static.casino.guru/pict/841329/attached-image-940636050790-1717747319169.jpeg?imageDataId=893422×tamp=1717747336847&type=UNSPECIFIED)
![file](https://static.casino.guru/pict/841330/attached-image-254797477233-1717747343375.jpeg?imageDataId=893423×tamp=1717747358945&type=UNSPECIFIED)
Questa è la risposta ricevuta da Visa qualche mese fa quando ho fatto presente l'utilizzo di codici commercianti errati per eludere il blocco delle carte di credito
Grazie per aver contattato Visa.
Mi scuso per eventuali disagi.
Tieni presente che Visa non ha contratti con commercianti o titolari di carta. Questi sono gestiti dalle banche e dagli istituti finanziari nostri clienti. La banca che recluta fornitori disposti ad accettare carte Visa viene denominata "merchant acquirer".
Come saprai, in caso di transazioni di vendita contestate, potresti avere diritto a uno storno di addebito. I chargeback sono storni di transazioni di vendita contestate.
Le norme e i regolamenti sul riaddebito Visa si applicano a tutte le carte di credito e debito Visa. Come titolare di una carta Visa hai il diritto di rivolgerti alla tua banca e chiedere loro di richiedere un rimborso se i beni e i servizi acquistati con la tua carta di debito o credito non vengono forniti come specificato. Ciò vale anche nel caso in cui un commerciante interrompa l'attività.
Se riscontri problemi con un commerciante, informa la banca che ha emesso la tua carta Visa. Gli istituti finanziari clienti Visa hanno accesso alle norme e ai regolamenti Visa appropriati. Hanno anche accesso ai moduli di notifica dei reclami dei clienti, che dovrebbero essere utilizzati dall'istituto finanziario per documentare e archiviare questo tipo di reclamo. Puoi contattarli direttamente utilizzando l'indirizzo o il numero di telefono riportato sul tuo estratto conto Visa o sul retro della tua carta.
Grazie per aver scritto,
![file](https://static.casino.guru/pict/841329/attached-image-940636050790-1717747319169.jpeg?imageDataId=893422×tamp=1717747336847&type=UNSPECIFIED)
![file](https://static.casino.guru/pict/841330/attached-image-254797477233-1717747343375.jpeg?imageDataId=893423×tamp=1717747358945&type=UNSPECIFIED)
Upraveno autorem před měsícem
Automaticky přeloženo:![](https://static.casino.guru/res/202407041418/images/svg/translated-by-google.svg)