Co je empatický marketing?
Empatie je schopnost vidět události a situace z perspektivy druhého – vžít se do jeho kůže. Pro značky znamená empatický marketing vidět svět z pohledu uživatele. Pomáhá vám umístit zákazníka do středu vaší marketingové strategie a pracovat směrem ven , příklady empatického marketingu, budování empatického marketingu, empatie v obsahovém marketingu, marketing založený na empatii, šablona marketingového plánu, marketingový plán, marketingový plán sociálních médií, jak vytvořit marketingový plán, šablony digitálního marketingového plánu, jak vytvořit marketingový plán, Empatický marketing je o spojení se zákazníky. Jde o to dostat se do jejich mysli a pochopit jejich zkušenosti, obavy, touhy, potřeby a naděje. Jako lidé všichni pláčeme, jsme naštvaní nebo naštvaní, smějeme se a milujeme. Tyto pocity vycházejí z emocionálního prožitku. Empatie v prodeji znamená upřednostňování emocí a pocitů zákazníků. Respektováním a porozuměním perspektiv a myšlení zákazníků může prodejce budovat důvěru a podporovat zdravý vztah se svými zákazníky. Jak se říká, lidé nakupují od lidí, kterým důvěřují. Empatie je schopnost vidět události a situace z perspektivy druhého – vžít se do jeho kůže. Pro značky znamená empatický marketing vidět svět z pohledu uživatele. Pomáhá vám umístit zákazníka do středu vaší marketingové strategie a pracovat směrem ven.
Je však důležité si uvědomit, že být empatický také znamená být skutečný – nemůžete vytvářet emocionální marketingové kampaně pouze za účelem manipulace se zákazníky.
Empatie je uvěřitelná, když vytváří autentická spojení mezi značkami a uživateli. Musíte budovat důvěru a organické vztahy během celé cesty zákazníka.
Proč je v marketingu důležitá empatie?
Nastínili jsme, jak empatie funguje v marketingu, ale existuje mnoho důvodů, proč je důležitá, zejména v roce 2021 a dále.
Emoce a spojení jsou nyní potřebnější než kdykoli předtím. Způsob, jakým žijeme a pracujeme, se změnil způsobem, který jsme si nedokázali představit. „Obchod jako obvykle" je minulostí, protože o budoucnosti vzniká mnoho emocí – a tyto emoce ovlivňují, jak spotřebitelé reagují na marketingové kampaně.
Rozsah lidských emocí je obrovský, od pozitivních emocí, jako je radost, zájem a úžas, až po ty negativní, jako je strach, hněv nebo smutek (zejména hněv může být silným motivátorem pro sdílení obsahu). Kampaně musí být zaměřeny na vyvolávání a propojování těchto skutečných emocí.
I když značky stále chtějí prodávat produkty a služby a přinášet příjmy, způsob, jakým přesouvají uživatele přes cestu, se musí změnit. A tento přístup musí být od základu.
Přizpůsobte svůj obsahový marketing, znovu prozkoumejte cestu zákazníka a poučte své zaměstnance o výhodách vyvolávání emocí napříč marketingovými kanály.
Jak využít empatii v marketingu
Značkový marketing je již dlouhou dobu na jedné trajektorii: prodávejte produkty a umocněte image své značky zdůrazněním charakteristik vaší společnosti.
What is empathetic marketing?
Empathy is the ability to see events and situations from another’s perspective — to put yourself in their shoes. For brands, empathetic marketing is about seeing the world through the user’s point of view. It helps you place the customer at the center of your marketing strategy and work outwards, empathy marketing examples, building empathy marketing, empathy in content marketing, empathy based marketing, marketing plan template, marketing plan, social media marketing plan, how to create a marketing plan, digital marketing plan templates, how to make a marketing plan,Empathetic marketing is about connecting with customers. It's about getting inside their minds, and understanding their experiences, fears, desires, needs, and hopes. As humans, we all cry, get angry or annoyed, laugh, and love. These feelings arise from an emotional experience. Empathy in sales refers to prioritizing the emotions and feelings of the customers. By respecting and understanding customers' perspectives and thinking, a salesperson can build trust and foster a healthy relationship with their customers. As they say, people buy from the people they trust. Empathy is the ability to see events and situations from another's perspective — to put yourself in their shoes. For brands, empathetic marketing is about seeing the world through the user's point of view. It helps you place the customer at the center of your marketing strategy and work outwards.
But it’s important to remember that being empathetic also means being genuine — you can’t create emotional marketing campaigns for the sole purpose of manipulating customers.
Empathy is believable when it creates authentic connections between brands and users. You have to build trust and organic relationships throughout the customer journey.
Why is empathy important in marketing?
We’ve outlined how empathy works in marketing, but there are numerous reasons why it’s important, especially in 2021 and beyond.
Emotion and connection are more necessary now than ever before. The way we live and work has changed in ways we couldn’t have imagined. "Business as usual" is a thing of the past, because a lot of emotion is being generated about the future — and these emotions impact how consumers react to marketing campaigns.
The range of human emotion is massive, from positive emotions like joy, interest, and amazement, to the more negative, such as fear, anger, or sadness (anger, especially, can be a powerful motivator for sharing content). Campaigns need to be geared towards evoking and connecting with these real emotions.
While brands still want to sell products and services and bring in revenue, the way they move users through the funnel has to change. And this approach needs to be from the ground up.
Adapt your content marketing, re-examine the customer journey, and educate your employees about the benefits of evoking emotion across marketing channels.
How to use empathy in marketing
Brand marketing has been on one trajectory for a long time: sell products and amplify your brand image by emphasizing the characteristics of your company.